Enkele post bekijken
  #2  
Oud 26th November 2012, 09:09
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
J*rine.Storms

Ik ben akkoord met de mening van Veronique, zowel met de voor en nadelen. Maar ik denk zelf dat het meer nadelen heeft als voordelen. Ik vind het niet de bedoeling dat alles online gaat gebeuren. Wat je zegt via facebook kan anders overkomen dan dat je het eigenlijk bedoeld. Mensen typen gemakkelijker iets op de computer dan dat ze het rechtstreeks moeten zeggen. Bij onze scholengemeenschap veranderd de klasindeling ook elk jaar waardoor er altijd nieuwe facebookgroepen gevormd zullen worden. Het contact met de leerkracht moet ook persoonlijk gebeuren vind ik en niet online. Straks komen we nog bij oudercontacten via videogesprekken. Voor de kinderen is het denk ik ook leuker als hun ouders tot aan de schoolpoort komen en met elkaar een praatje doen. Nu ouders via facebook hun gesprek kunnen voeren gaan ouders ook minder de druk voelen om hun kind op te halen aangezien ze toch niets van de gesprekken missen. Facebook kan wel dienen als platform om informatie nog een extra keertje mee te delen. De leerkracht kan zo bijvoorbeeld nog eens herhalen wat er juist meegenomen moet worden op schooluitstap maar ik ben van mening dat het daar ook bij moet blijven.
Met citaat antwoorden