Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th November 2012, 12:00
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
De GAS-boetes blijven de laatste tijd niet onbesproken. Enkele voorbeelden van GAS-boetes die in de media verschijnen zijn ronduit belachelijk! Tevens vind ik dat men voor het uitdelen van GAS-boetes ook eventjes mag kijken naar de context. Ik verduidelijk dit met een voorbeeld. Ik vind niet dat mensen die vroeger beslist hebben om naast een chiro, scouts of eerder welk jeugdlokaal zijn gaan wonen om de kleinste pruts te klagen hebben. Zij hebben namelijk beslist om een huis of bouwgrond te kopen in deze buurt. Dat er eens per week spelende kinderen (die inderdaad wel wat lawaai kunnen maken) naast je huis rondlopen moet je er dan ook bijnemen. Tevens vind ik dat we het mooie van de jeugd moeten appreciëren en hen de mogelijkheid moeten geven om nog echt kind te zijn. In de bomen klimmen, door het gras rollen, verkleed door de straten lopen, ... hoort hier zeker en vast bij.
Ondanks dit alles denk ik dat de GAS-boetes afschaffen geen goede zaak is. We kunnen beter, zoals ook gesuggereerd wordt in het artikel, de term overlast wat beter uitdiepen want geef nu eerlijk toe, de term kan gaan van wildplassen tot iets te lang voor een raam van een huis te staan wachten.
Kortom we kunnen besluiten dat men zeker moet nadenken over de invulling van de term overlast bij de GAS-boetes, zodat jongeren en vooral kinderen die gewoon zichzelf ontplooien, net zoals bij vorige generaties, geen slachtoffer worden van de nieuwe wetgeving!
Met citaat antwoorden