Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2005, 14:13
zwamzie's Avatar
zwamzie zwamzie is offline
SR-lid

Stuur een bericht via MSN naar zwamzie
Unhappy Over milieuvriendelijkheid en hygiëne gesproken...

Dit wil juist lukken... Ik ben gisteren naar een begrafenis geweest en we hadden het er nog over. Al die mensen 'in de grond steken' kan toch helemaal niet proper en gezond zijn? (sorry voor het cru taalgebruik)
Ik hoor mijn grootvader gisteren nog zeggen: het bouwbedrijf waar hij werkte lag heel dicht bij een kerkhof en de buis voor het afvoerwater van het bedrijf zelf hebben ze gewoon moeten verleggen omdat er zulke verschrikkelijke geur uitkwam. En neen, die stank kwam niet van het afvoerwater, maar uit onderzoek bleek dat die afkomstig was van het kerkhof, jawel, moet je niet vragen!!
Bovendien vind ik een kerkhof helemaal niet hygiënisch. Hoeveel mensen werden hier wel niet begraven met kankers, tumors, mensen die helemaal 'platgespoten' zijn van de meest schadelijke geneesmiddelen...
Wat ben je dan uiteindelijk met 'Het materiaal van doodskisten mag onder meer niet met houtbeschermingsmiddelen behandeld zijn. Ook de lijm, de lak, de handvaten en binnenbekleding van de kisten moet biologisch afbreekbaar zijn.'

Ocharme als je wil bouwen moet je heel je grond laten controleren op schadelijke stoffen, maar zo'n kerkhof kan dan wel allemaal?

Waarom verplichten ze de mensen niet om iedereen die overlijdt, te laten cremeren? Veel hygiënischer, minder schadelijk voor het milieu en bovendien heeft men geen plaatsgebrek meer!
Met citaat antwoorden