22nd October 2005, 11:45
|
|
auti-juf
|
|
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
|
|
Persoonlijk vind ik toch wel dat de schooldirecteurs ook wel wat ECHTE ervaring zouden mogen hebben:
Op mijn stageschool laaien de discussies altijd hard op:
het keren van de speelplaats en het kuisen van de klassen vinden de lkr geen taak van hen: ze hebben al genoeg werk
de directeur wil vb geen nieuwe wandplaten aankopen ivm het spellingsschema voor d-t-dt, volgens hem wordt dat amper gebruikt
de lkr worden opgezadeld met zoveel werkgroepen(vb: een autoluwe dag organiseren, een website opstarten met nieuwtjes over de school) terwijl andere medewerkers dit evengoed zouden kunnen doen! (werkgroepen op zo'n vlak kan een oudercomité doen)
...
Als ik dan die dingen hoor (zeker ivm het schema) heb ik zoiets van: is hij ooit zelf leerkracht geweest? Weet hij dan niet wat wij allemaal al doen en wat hij dan nog eens extra vraagt van ons?
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
|