Enkele post bekijken
Oud 21st November 2012, 11:59
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User

Deze stress is volgens het artikel werkgerelateerd, maar volgen mij is dit ook een gevoel. Mensen moeten thuis met zoveel dingen tegelijk bezig zijn, hun afbetalingen, kinderen, het huishouden in het algemeen,... Het werk is een extra last die daar nog eens bovenop komt. Het werk op zich kan ook stresserend zijn, maar het is vooral (bij mij dan toch, schoolgerelateerd) als die extra activiteiten die bovenop de dagelijkse berg gegooid worden.
Het is belangrijk dat er op de werkvloer initiatieven genomen worden om stress te verminderen, maar ik denk dat ook de oorzaken moeten worden aangepakt. De werklast blijft maar stijgen en stijgen, kunnen we deze dan niet beter aanpakken en de stress zal dan vanzelf verdwijnen.
Ik denk ook dat het belangrijk is om hier op school al mee bezig te zijn. Leerkrachten onderschatten vaak het stressniveau van hun leerlingen en ik denk dat we op jonge leeftijd al kunnen beginnen met workshops over timemanagement of hoe we moeten omgaan met stress. Stress begint op steeds vroegere leeftijd en misschien moeten de scholen het goede voobeeld geven om hier al acties omtrent te ondernemen.
Met citaat antwoorden