![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
20th November 2012, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het nogal zonde dat Obama zo vaak zo veel wind van voren krijgt. Ja, er is niet extreem veel verandert de voorbije vier jaar maar veel mensen blijken te vergeten dat Amerika niet Europa is, dat politiek een hoop mensen is met tegen een stellende meningen en dat men die moet proberen over iets eens te laten zijn (wat echt niet makkelijk is!). Het is niet gemakkelijk om dingen te veranderen als men soms doet blijken.
Men komt steeds wel mensen tegen die je zullen tegen werken. Dat is nu eenmaal zo.
Obama is, in mijn mening, de Amerikaanse president wie zijn ideale het dichtste bij Europa aan leunen. Maar nogmaals hij is president van Amerika en niet alle Amerikanen zijn even tevreden met de Europese meer gematigde idealen.
Belasting vergroting voor de rijke zou een zeer goede stap zijn maar er zullen steeds wel mensen zijn die ergens op zullen zeuren. Ik verwacht wel veel meer van Obama dit ambtstermijn aangezien hij nu de komende vier jaar kan doen wat hij wil. Hij hoeft zich geen zorgen meer te maken over herverkozen te worden.
|