Enkele post bekijken
Oud 20th November 2012, 22:27
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User

Uiteraard moet soms plaats gemaakt worden voor landbouw en ruimte voor de bevolking. Maar het probleem is echter dat mensen veel te snel zijn om te beslissen bomen om te hakken. Men hakt een boom om omdat die bladeren op zijn parking doet komen tijdens de winter, omdat die toch wel niet echt in het georganiseerde tuintje past, omdat die het zicht bezoedeld, omdat het dorp toch wel absoluut niet genoeg heeft aan maar twee voedbal velden. Dit is het probleem!

Mensen realiseren niet dat wij bomen nodig hebben om te ademen! Het maakt niet uit hoe ver de wetenschap en de gezondheidszorg vordert mensen hebben zuurstof nodig om te ademen en koolstof zorgt voor problemen op dit vlak. We hebben maar één planeet waar we op kunnen wonen en hebben die men onze onwetendheid serieus in de problemen gebracht.

Als we willen dat de mens kan blijven overleven dat hebben we de aarde hiervoor nodig in de best mogelijk staat. Uiteraard kan men soms niet anders dan bomen om doen maar soms maken mensen daar bijna een hobby van lijkt het mij. Bovendien papier en bewerkbaar hout kan perfect verkregen worden zoals men dit al op sommige plaatsen doet (in Noorwegen bv als ik het mij goed herinner); door bossen te planten, bomen die men nodig heeft om te doen om te gebruiken en er minstens een te planten per boom dat men om doet.

Maar zoals het nu op de meeste plaatsen vordert maken we onszelf enkel maar moeilijker. We maken de aarde om zeep en daar brengen we op de lange duur ons zelf ook mee in de knoei.
Met citaat antwoorden