Enkele post bekijken
  #1  
Oud 20th November 2012, 19:33
V*ncent.Grieten V*ncent.Grieten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 25
Familie Appeltans doet hoogste bod op woning Ronald Janssen

De familie van het door Ronald Janssen vermoorde meisje Shana Appeltans heeft op de eerste koopdag het hoogste bod uitgebracht op de woning van de drievoudige moordenaar. Ze boden 67.000 euro voor het aanpalende pand.
Notaris Michaël Van der Linden opende in de sporthal van Zelem om 15 uur de biedingen voor het 'horrorhuis' in Loksbergen waar Ronald Janssen woonde.

Er was veel belangstelling voor de openbare verkoop, maar tot veel biedingen kwam het niet. Omdat de familie Appeltans eerder al had aangegeven interesse te hebben, leek het alsof niemand echt wou opbieden tegen de familie van het door Janssen vermoorde meisje die in de andere helft van de halfopen bebouwing woont.

De familie wil het huis van Janssen slopen. Van het openingsbod van 25.000 euro steeg de prijs naar 67.000 euro, waarna de notaris het pand voorlopig toewees.

Geïnteresseerden kunnen nu bij de notaris nog een hoger bod uitbrengen, wat tot een tweede verkoopdag leidt. Zijn er geen andere belangstellenden die meer willen neertellen, dan verhuist het pand definitief naar de familie Appeltans

BRON: HLN 20/11
MENING:
Bij het lezen van deze titel moest ik toch twee keer in mijn ogen wrijven. Ik vond het absurd dat de ouders van een slachtoffer het huis van de moordenaar zouden overkopen. Dit moet toch verschrikkelijk veel herinneringen opbrengen? Nu, na het lezen van dit artikel, vind ik het al meer logisch. Ze willen het huis volledig afbreken, zo dat er niets meer van overblijft. Dit zal wellicht hun herinneringen aan het drama niet verbeteren, maar misschien is dit wel hun manier van zulk verlies te verwerken.
Met citaat antwoorden