19th November 2012, 21:54
|
Registered User
|
|
|
|
Subsidies voor het doodknuppelen van zeehondjes
Dit kan toch niet! Ik vind dit absoluut niet kunnen. Er zijn niet veel grijze zeehondjes en toch gaan ze elk jaar 70 000 van deze zeehondjes doden over een periode van 4 jaar. Alsof het akkoord nog niet erg genoeg is, geven de politici nu ook nog subsidies en premies aan mensen die dit doen.
De reden vind ik gewoonweg flauw. De kabeljauwbestanden gaan we zeker niet omhoog krijgen door weerloze diertjes dood te knuppelen. Dit zou net hetzelfde zijn als wanneer we zouden zeggen “Er moet iets gebeuren aan het kabeljauwbestand, er zijn heel veel mensen die deze vissoort eten. Besluit: we knuppelen alle mensen dood die kabeljauw eten.”. Dit doen wij toch ook niet omdat dit onmenselijk is, waarom dan wel bij zeehondjes?
Wetenschappers tonen trouwens aan dat zeehonden veel meer andere vissoorten eten buiten kabeljauw! Ze eten vooral vette vis. Kabeljauw is absoluut geen vette vis, dus daar kunnen zeehonden niet van in leven blijven. Zeehonden eten liever makreel en zalm. Waarom maken ze zich in Canada daar dan zo druk over?
In het artikel staat al beschreven dat dit commercieel niet interessant is. Dit kunnen we dan ook niet gebruiken als extra excuus. Er is simpelweg geen markt meer voor. Er zijn zeer weinig mensen die zulke dingen nog willen kopen. De Canadese politici geven hiervoor dan wel het excuus dat men daarom subsidies en premies geven.
Om alles eventjes samen te vatten. Ik ben het volledig eens met de mening van j*smien. DIT SOORT PRAKTIJKEN KAN MET NIET TOLEREREN! Ik hoop dat er veel mensen zijn die het hiermee eens zijn en ik hoop ook dat er mensen in Canada zijn die zich hiertegen verzetten.
|