Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th November 2012, 14:50
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
De GAS-boetes komen de laatste tijd zeer vaak in de actualiteit.
Naar mijn mening worden deze boetes op dit moment op een verkeerde manier ingezet.
Elke gemeente kan zelf bepalen wanneer ze een boete willen uitschrijven. Vaak om 'belachelijke' redenen.
Hier moeten eerst heel duidelijke afspraken rond gemaakt worden. Ik vind het niet kunnen dat elke gemeente dit voor zichzelf kan bepalen.

Verder vind ik het ook zeer belangrijk dat er eerst gepraat wordt met de 'dader'. Moet een kind bijvoorbeeld onmiddellijk gestraft worden omdat hij belletje trek doet bij iemand? Zelfs als dit meerdere malen zou voorkomen, vind ik dat er eerst nog altijd gepraat moet worden met de ouders.
Pas als het echt uit de hand loopt, kan men overgaan op het beboeten.

Er mag ook absoluut geen misbruik gemaakt worden van deze boetes. De wet laat het toe dat gemeenteambtenaren de boetes uitschrijven. Dit om onnodige gerechtelijke 'toestanden' te vermijden.
Dit kan, maar dan moet er op worden toegezien dat de ambtenaar in kwestie hier geen misbruik van maakt. Deze boetes mogen niet gebruikt worden om de 'gemeentekas' te vullen.

Enkel als elke gemeente hier rekening mee houdt, mogen deze GAS-boetes behouden worden.
Met citaat antwoorden