19th November 2012, 11:56
|
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door v*ncent.peeters
De professoren die gewoon nog poen willen verdienen zonder zich nog volledig te geven voor hun vak zijn een groot minpunt voor dit nieuw mandaat. De leerlingen kunnen hierdoor erg benadeeld worden. Er moet dan ook een grondige test ingevoerd worden om de prof zijn vaardigheden in het lesgeven nog eens te toetsen, volgens mij.
|
Vaardigheden in het lesgeven nog eens toetsen? Als je al 40 jaar in het vak staat dan zal je deze vaardigheid al wel ontwikkeld hebben denk ik. Daarnaast kan iemand met 40 jaar ervaring alleen maar een meerwaarde betekenen in het onderwijs. Er is niet enkel de ervaring in het les geven maar ook de levenservaring die een meerwaarde is voor de lessen.
Daarnaast is het een keuze, geen verplichting. Docenten die niet willen verder werken, hoeven dit ook niet. Vaak is in het onderwijs staan ook een passie. De dag van vandaag zeker niet meer zo evident met alle verschillende leerproblemen en variëteit aan leerlingen. In het onderwijs sta je niet gewoon om 'poen' te verdienen. Als dit wel het geval is, hoor je er naar mijn mening niet in thuis.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
|