Enkele post bekijken
Oud 16th November 2012, 16:19
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User

"Zeehonden worden gebruikt als zondebok, net zoals het doden van walvissen ooit werd verantwoord door te stellen dat ze alle vis opaten", zegt marinebioloog Hal Whitehead. "Deze maatregel heeft geen enkele wetenschappelijke fundering. Dit komt neer op het afslachten van dieren voor geen enkele andere reden dan electoraal behoud. Dat het rapport van the Department Fisheries and Oceans zich baseert op 'vaststellingen van vissers' spreekt boekdelen."
Het afslachten van de zeehonden zal in enkele jaren tijd leiden tot een totale uitroeiing van deze soort, en dat alleen maar omdat men gelooft dat door deze pijnlijke en waarschijnlijk ook bloederige verwijdering er terug meer vis gaat komen in de zee. Net zoals Hal Whitehead het stelt, is dat een belachelijke redenering. Er zijn meerdere factoren waar men rekening mee moet houden in het ingewikkelde eco-systeem. De zeehond als zondebok aanduiden en deze trachten uit te roeien, heeft absoluut geen nut.
Daarnaast wil men hiervoor ook premies en subsidies geven. Is er dan niets anders waar men het geld in moet pompen, in plaats van in de onnuttige afslachting van deze weerloze en onschuldige dieren? Ik begrijp niet hoe iemand het over zijn/haar hart kan krijgen om een dier zomaar af te maken, en het feit dat deze mensen er geld voor krijgen, daar kan mijn verstand helemaal niet bij. Misschien ben ik dan (té?) diervriendelijk ingesteld, maar zeehonden doden op basis van onwaarheden, daar kan ik écht geen begrip voor opbrengen...
Met citaat antwoorden