Enkele post bekijken
Oud 16th November 2012, 15:31
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User

Ik begrijp de mening van Esther, Sofie en Annelien. Toch ben ik het eens met wat er in het artikel wordt aangehaald. Mensen die iets aan hun conditie willen doen hebben het heel erg moeilijk om die stap te zetten. Wanneer je hen kan aanmoedigen om te starten met 30 minuten in plaats van 60 minuten denk ik dat ze sneller geneigd zullen zijn om daadwerkelijk de stap te zetten. Bovendien weet ik uit ervaring dat wanneer je 60 minuten moet sporten in plaats van 30 minuten, je langzaam opbouwt omdat je anders schrik hebt dat je het niet gaat volhouden. Voor mensen die weinig conditie hebben gaan dit ook denken. Ze gaan langs opbouwen om zo rond de 20ste minuut optimaal energie te verbranden. Na een twintigtal minuten zijn ze alweer moe en gaat de inspanning van hun activiteit dalen. Concreet, op die 60 minuten hebben ze 30 minuten intensief gesport. Waarom 60 minuten sporten als je maar een resultaat krijgt van 30 minuten? Dat hou je niet vol. Het is daarom interessanter om te starten met 30 minuten en in deze 30 minuten alles te geven.
Met citaat antwoorden