Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th November 2012, 11:47
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Ze klaagde het resultaat aan omdat er te weinig rekening werd gehouden met haar ADD en dyslexie. Oké, leerlingen moeten goed begeleid worden. Maar waar eindigt dit? Zij heeft op de duur een diploma aso-onderwijs, waarna een logische stap hogeschool of universiteit is. Uit ervaring aan de universiteit, weet ik dat daar rekening wordt gehouden met leerlingen met dyslexie. Examens die andere studenten schriftelijk moeten afleggen krijgen zij mondeling voorgeschoteld. Maar ik heb aan de universiteit situaties gezien waar personen met dyslexie gewoon een totaal ander examen kregen voorgeschoteld, dat qua niveau veel lager lag. Dit leidt volgens mij allemaal tot een daling van de kwaliteit van het onderwijs. Allemaal goed en wel dat ze de zwakkere personen begeleiden en het zo mogelijk maken dat deze een moeilijkere richting kunnen volgen, maar wie zegt dat deze mensen zich dan later weten te redden als ze echt een job (die een hogergeschoold diploma vereist) moeten uitoefenen?
Met citaat antwoorden