Enkele post bekijken
Oud 15th November 2012, 20:49
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Ik geef Nic hierin volledig gelijk. De 'C' verwijst vooral naar de christelijke waarden die zeer belangrijk zijn in een goede samenleving. Misschien een onnozel voorbeeld, maar de 10 geboden zijn het prototype voor een goede samenleving, leef deze na en het zal goed gaan! Ik vind dan ook niet dat je moet poneren dat de CD&V een vermenging is van kerk en staat. Zoals Nic al aanhaalde, wil CD&V er niet voor zorgen dat wij allemaal de letter van de Bijbel moeten naleven, neen! Wel is het belangrijk dat we weten welke belangrijke waarden voor de gehele samenleving er in die Bijbel staan en dat we deze wel mogen naleven. En ook al ben ik een leek op dit vlak en kom ik niet aandraven met percentages en verwijzingen naar onderzoeken uit andere continenten, ik weet wel zeker dat CD&V niet is opgericht om als onderdaan van God door het leven te gaan. CD&V komt op voor mensen en wil ervoor zorgen dat de Christelijke waarden een belangrijke boodschap krijgen in de moderne hedendaagse samenleving.
Met citaat antwoorden