Enkele post bekijken
Oud 15th November 2012, 19:22
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

De meningen hierover zijn verdeeld en ik begrijp ieders standpunt, maar ik ben eerder contra dan pro wat dit onderwerp betreft.
Het is zeker waar dat ons land een democratie nastreeft en dat er in dat opzicht niets mis is met de Lijst Islam. Iedereen krijgt een stem, alsook de minderheden van de bevolking.
Toch vind ik dat het invoeren van de sharia niet hand in hand gaat met het idee "scheiding Kerk en staat". En zoals iemand al zei, in ons land kan en mag alles. Ik ben zelf niet zuiver Belgisch maar ik sta er absoluut op dat immigranten zich integreren in het land waar ze zoeken te blijven. Het invoeren van de sharia zou hen alleen maar meer macht en mogelijkheid geven om dat net niet te doen. Ik leef toch ook op de Westerse manier en volg toch ook de rechten en plichten die in België gelden?
Als de sharia dan toch ingevoerd zou worden, heb ik dan weer schrik dat ze die gaan 'misbruiken'. Sommigen (!) uiten nog altijd hun haat tegenover homo's, terwijl homoseksualiteit in dit land stilaan getolereerd wordt. Homoseksualiteit wordt in de sharia als onzedelijk beschouwd, terwijl ik vind dat we net die tolerantie moeten nastreven. Met het invoeren van de sharia zouden we stappen terugdoen.
Om kort samen te vatten heb ik er niets op tegen dat de partij Lijst Islam wil opkomen, maar dan wil ik wel een beter zicht kunnen krijgen op hun programma om mijn (voor)oordeel al dan niet bij te sturen.