15th November 2012, 15:28
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Ik heb zo de indruk dat we ons land helemaal om zeep aan het helpen zijn. De rest van de wereld lacht ons gewoon uit, dat kan niet anders... In België kan en mag alles! Dit zouden wij eens in Saoedi-Arabië moeten proberen, ze zouden ons gewoon overhoop schieten. In dat opzicht vind ik deze landen wel een pak beter, ze spelen veel korter op de bal. (Daar is tenminste duidelijk wat kan en niet kan!) Verkrachters, moordenaars, noem maar op worden gewoon gedood. Dit is niet meer als juist in mijn ogen, dan verspillen ze er geen geld meer aan. Volgens mij zitten die mannen niet te sukkelen met hun begroting, zij geven geen onnodig geld uit aan bv. overvolle gevangenissen die ze in andere landen moeten 'huren'! (Zoals dat bij ons wel het geval is, wij 'huren' een gevangenis in Nederland.) Hier zouden ze ook veel korter op de bal moeten spelen, dan zullen de mensen hier wel twee maal nadenken voor ze een stommiteit begaan!
|
gepost door c*edric.willemsen
Met alle respect, maar heel deze comment is een geweldig non-argument. De vergelijking Saoedi-Arabië-België slaat werkelijk nergens op. Saoedi-Arabië is een absolute monarchie (lees dictatuur). Als u pleit om van België een dictatuur te maken, waar men ongenuanceerd elke misdadiger afslacht, zonder een eerlijk proces dan ga ik vriendelijk passen. Als je een genuanceerder beeld wil krijgen van justitie raad ik aan om een beetje research te doen en er misschien eens een documentaire bij te halen. Verder wil ik zeggen dat de doodstraf in democratische landen meer kost dan een levenslange gevangenisstraf. Dit komt doordat men in een democratie geen 100%, maar 200% zeker wil zijn van de schuld voordat men overgaat tot executie (gelukkig maar). Daardoor duren processen langer, gaat er meer geld naar advocaten en zijn er veel meer procedures om in beroep te gaan, ga de Amerikaanse cijfers maar na ( http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty). Verder vind ik het ook normaal dat ook minderheden (allochtonen etc.) een stem krijgen in ons democratisch proces. Het is natuurlijk makkelijk om als blanke man uit de middenklasse een oordeel te vellen over zaken die je af en toe via de media ziet.
En nogmaals, als de meerderheid van de Belgische bevolking de sharia zou willen invoeren, zou dat toch democratisch zijn. Hoe raar het ook klinkt, de democratie kan zichzelf ook opheffen. Ik wil maar zeggen dat je slimmer moet zijn dan op ideologieën te stemmen die dat willen doen. Voor mij is een stem op de Islam partij hetzelfde als een stem op het VB, het is een ondemocratische stem op een democratische manier uitgebracht en ik vind dat we voorzichtig moeten zijn met dingen te verbieden of te censureren. In een democratie mag iedereen nu eenmaal zijn zeg doen of om Voltaire te citeren: "Monsieur l'abbé, je déteste ce que vous écrivez, mais je donnerai ma vie pour que vous puissiez continuer à écrire."