Enkele post bekijken
  #4  
Oud 15th November 2012, 14:07
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Natuurlijk was dit vandaag een hot topic in veel leraarskamers, ook op mijn stageschool. Iedereen is het er toch over eens dat dit gewoon niet kan, dit gaat veel in gang zetten. Ik moest vandaag een leerling op de middag extra uitleg geven, omdat ze enkele lessen afwezig was. Mijn mentor vroeg me uitdrukkelijk of ik hier verslag over wou uitbrengen zodat dit in het dossier kon . Dat is toch niet meer normaal, je moet je als leerkracht volledig indekken en je krijgt LETTERLIJK meer administratief werk dan effectief lerarenwerk. Men besteedt nu al meer tijd aan die zaken dan aan testen, lesvb en taken. Waar is men nu in godsnaam mee bezig?

Ouders komen nu aan de leerkracht vragen waarom hun zoon of dochter het slecht doet en wat de leerkracht daar aan gaat doen. Ligt de verantwoordelijkheid dan niet meer bij de leerling zelf? Ik wil wel eens zien wat al die gepamperde leerlingen gaan doen als ze in de échte wereld gegooid worden, dan zal mama of papa niet meer moeten gaan klagen bij de docent of bij de baas, dan wordt het menens.
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden