15th November 2012, 14:44
|
Registered User
|
|
|
|
Smartphone in de klas omstreden
Ik heb het artikel ook gelezen in de krant, en ik vind echt dat een smartphone absoluut niet in de klas thuishoort! Oke dat het gebruik van ICT je lessen kwalitatief kan verbeteren, maar dat we nu ook al onze smartphones gaan moeten betrekken in de les... Nee, dit is voor mij een brug te ver.
In het artikel dat ik las in de krant, maakte een pedagoog ook een zeer mooie opmerking: "Laat de school nu net die plaats zijn waar we niet constant onder de druk staan bereikbaar te moeten zijn". Door de smartphones zijn we nu overal en altijd bereikbaar, niet enkel via telefoon, maar ook via internet en mail. Er wordt van de mensen verwacht dat ze heel de dag hun smartphones in de gaten houden en geen enkel bericht missen, stel je voor dat ze "pas" een dag later zouden reageren.. Ik begrijp de visie van de pedagoog om te zeggen dat we de leerlingen op school aan deze druk moeten kunnen laten ontsnappen. Ze moeten al constant bereikbaar zijn buiten de schooluren, laten we het dan zo houden dat dit binnen de school niet het geval is.
|