Enkele post bekijken
  #3  
Oud 15th November 2012, 14:33
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Wie kan de leerling in kwestie nu het beste inschatten: de leerkrachten die haar les hebben gegeven of een rechter? Mij lijkt het hier het spel van 'procedurefouten'. Nu mag je als school, leerkracht nog zoveel begeleiding hebben gegeven, als er niets van op papier staat, heb je geen poot om op te staan! Dus elke keer als je een bijles geeft, een extra begeleidingstaak, enz moet je dit in het agenda noteren. Zeker wanneer de leerling niet ingaat op aangeboden hulp want als de leerling niet naar de inhaalles e.d. komt en de leerkracht daar geen nota van neemt, is er juridisch geen hulp geboden en kan de leerling de beslissing aanvechten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms ook bedenkingen heb als je scholen onderling gaat vergelijken qua deliberaties. Ik heb het er moeilijk mee dat iemand bijvoorbeeld op de ene school moet blijven zitten omdat hij één jaartekort heeft en op een andere school een leerling met vier jaartekorten een a-attest haalt.
Met citaat antwoorden