Enkele post bekijken
Oud 15th November 2012, 12:06
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User

Thumbs down Niet goed bezig, niet goed bezig, niet goed bezig!

Ik kan begrijpen (wat niet wil zeggen dat ik er achter deze mening sta) dat Ierland abortus niet als een oplossing ziet. Ik ben van mening dat als je oud genoeg bent om een kind te maken, dat je dat kind ook maar moet opvoeden. Toch volgt er achter mijn mening altijd een grote MAAR!

Mijn eerste puntje is dat het best kan zijn dat iemand niet instaat is zijn kind op te voeden. Dit kan door verschillende redenen. Bijvoorbeeld: de familie heeft de financiële middelen niet om het kind groot te brengen. Of de familie heeft/is geen veilige plaats om het kind op te voeden. Het kan ook zijn dat je ongewild zwanger bent geraakt door misbruik. In dit geval zou het kind op de wereld brengen, emotioneel te veel losmaken. In al deze gevallen begrijp ik een abortus wel.

Mijn tweede ‘MAAR’ is van toepassing op dit artikel. Als de baby het leven van de moeder in gevaar kan brengen. Naar mijn mening had deze moeder de juiste keuze gemaakt. Zowel het kind als zij had weinig overlevingskans na de geboorte. Dan is dit geen egoïstische keuze, maar een keuze van leven en dood. Door het kind weg te laten halen, had ze andere kinderen nog wel een levenskans kunnen bieden. Ook voor de nabestaande is het zwaar. De man heeft zowel zijn kind als vrouw moeten afgeven. De grootouders hebben een (schoon-)dochter en een kleinkind moeten afgeven.

Ik vind de abortuswet geen slechte wet in dergelijke gevallen. Een abortuswet kan levens redden en kinderen beschermen tegen een ongelukkige jeugd. Het is niet ondenkbaar dat kinderen een ongelukkige jeugd te moet gaan, omdat hun ouders de kansen en middelen niet hebben om voor hen te zorgen.
Mijn besluit is dan ook dat Ierland twee keer moet nadenken voordat ze abortus weigeren!
Met citaat antwoorden