Enkele post bekijken
Oud 14th November 2012, 21:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Abortuswet in Ierland

Ik ben het eens met de mening van S*even. Het is onredelijk dat sommige plaatsen nog zulke regels hebben. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan er in komen dat er mensen zijn die pleiten tegen abortus. Een levend wezen is en blijft een levend wezen. Niemand heeft het recht om iemand zijn/haar leven weg te nemen.

In dit geval was het anders. Iedereen wist dat het kindje ongezond was en zou sterven. Daarom vind ik het zeker niet kunnen dat het leven van de moeder in gevaar gebracht werd. Het is heel erg dat de moeder is overleden. Misschien moet er in Ierland eens nagedacht worden over het sensibiliseren van deze wet. Dit voorval moet hen toch tot denken gezet hebben? Stel dan er een familielid van hen dit zou overkomen… daar moeten ze toch eens bij stil staan. Deze familie is zwaar geraakt door dit voorval.

Een reden dat gegeven zou kunnen is ‘regels zijn regels’, maar dit is wel een beetje kort door de bocht. Er moet ook een soort van flexibiliteit zijn. Elke situatie is anders. Ik hoop dat deze mensen zich toch een beetje sterk kunnen houden en laat ons hopen dat er nu veranderingen komen in verband met deze wet.
Met citaat antwoorden