Spoorstaking begint, eerste treinen geschrapt
di 13/11/2012 - 22:03 Vanavond is een 24-urenstaking begonnen bij de spoorwegen. De NMBS waarschuwt voor hinder vanavond, maar vooral ook morgen. De staking maakt deel uit van een Europese actiedag tegen de besparingspolitiek van de Europese Unie.
In Wallonië zijn de eerste treinen inmiddels al stilgevallen. Volgens de NMBS wordt de meeste hinder in Vlaanderen pas morgen verwacht.
"Het is op dit moment duidelijk dat vooral de lijnen naar Namen en Bergen getroffen zijn, zegt Bart Crols van de NMBS. "In Vlaanderen weet ik bijvoorbeeld van een trein tussen Gent-Sint-Pieters en Geraardsbergen die is afgeschaft."
"Wij kunnen onze reizigers alleen maar oproepen om zeker morgen de nieuwsberichten te volgen, informatie te raadplegen op onze eigen website en toch alternatieven achter de hand te houden."
De staking duurt tot morgenavond laat. Meer informatie kunt u vinden op de website van de NMBS.
Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...3_spoor_staking
Mening: En het is weer zover, dat is volgens mij ook de mening van de meeste andere mensen. Ik begrijp niet dat het openbaar vervoer, vooral de NMBS dan, zo vaak zit te staken. Meestal hoor je alleen maar dat het staking is, maar God mag weten waarom. Ik vind het altijd ontzettend jammer dat ze er de passagiers door saboteren. De mensen die willen en moeten gaan werken, de leerlingen die wilen of moeten naar school gaan. Vervolgens vind ik het nog stommer dat ze op voorhand nooit aan je vertellen van: "Nee, de trein van Neerpelt naar Antwerpen rijdt niet." Meestal krijg je te horen dat je gewoon naar het spoor moet komen en moet wachten op je trein, wie weet komt hij toch. Vrij belachelijk om op te staan als je weet dat de kans zeer klein is dat je trein komt. Maar als hij wel komt en jij was er niet, heb je in feite gespijbeld. Ik vind het echt absurd dat de mensen die bij de NMBS werken, niet weten waar er niet wordt gereden op zulke momenten.