Enkele post bekijken
Oud 13th November 2012, 19:21
G*mini.Deckers G*mini.Deckers is offline
Registered User

Bedreigde berggorilla's groeien in aantal

Bedreigde berggorilla's groeien in aantal

Het aantal berggorilla's, een bedreigde diersoort, blijft gestaag stijgen. Sinds 2006 kwamen er bijna 200 exemplaren bij. Er leven momenteel ongeveer 880 berggorilla's in de grensstreek tussen Oeganda, Rwanda en Congo.
De berggorilla heeft sinds 1996 het label "ernstig bedreigd". Dat is slechts een trapje verwijderd van "uitgestorven". Maar er is beterschap. Een nieuwe telling heeft aangetoond dat er sinds 2006 bijna 200 berggorilla's zijn bijgekomen. Dat brengt het aantal momenteel op ongeveer 880.

De dieren worden vooral bedreigd door stropers, maar ook gewapende conflicten in de regio hebben vooral in de jaren 90 de soort pijn gedaan. Berggorilla's zijn genetisch zeer gelijkaardig aan de mens. Ze delen 98 procent van ons genetisch materiaal.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...ggorillasAantal
13/11/12

Eigen mening: Eerst en vooral vind ik deze stijging zeer goed, aangezien ik ook radicaal tegen het uitsterven van diersoorten ben. Ik ben ook zeker tegen het doden van dieren omdat zij eventueel iets van waarde hebben en kunnen worden verkocht. Daarentegen als het voor te overleven zou zijn waarom niet. De wet van de sterkste geldt, zolang het maar niet onnodig is. Waar ik zeker niet tegen kan is dat diersoorten moeten leiden onder onze onenigheden. Zoals in het geval bij de berggorilla's in de jaren 90 door gewapende conflicten. Wat ik me afvraag is waar die plotse stijging vandaan komt, en hoe dit gerealiseerd werd. Het zou goed zijn dit te weten om eventueel toe te passen om andere diersoorten.
Met citaat antwoorden