Enkele post bekijken
Oud 13th November 2012, 18:18
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Het gsm gebruik in de klas/school vind ik helemaal niet nodig. De leerlingen zijn snel afgeleid en zullen hierdoor misschien niet meer opletten.
In mijn vroegere school is er een “experiment” geweest in verband met gsm gebruik. We mochten toen tijdens de speeltijd onze gsm gebruiken, maar het moest wel op een discrete manier gebeuren. We mochten er dus niet mee rondzwaaien. Tijdens de lessen en in de gangen moest de gsm weer weg. Dit heeft een halfjaar geduurd, want de leerlingen hielden zich niet aan de regels. Ze waren op ieder moment van de dag bezig met hun gsm. Het gebruik ervan werd in mijn school terug verboden.
Wat er in het artikel staat kan ik langs de ene kant wel begrijpen, maar langs de andere kant vind ik het niet nodig. Er zijn computers (of toch minstens één) in de klas waar de leerlingen iets kunnen opzoeken. Als er iets dringend/erg is gebeurd in de familie van de leerling, dan kunnen ze het school contacteren. Stel je nu voor dat een leerling een bericht krijgt van een tante dat zijn moeder een ongeval heeft gehad. Het zal ineens een grote inpakt hebben op het kind. Men kan dan beter het secretariaat inlichten en deze kunnen op een rustige manier de leerling op de hoogte brengen, zonder dat er andere leerlingen bij zijn.
Met citaat antwoorden