8th November 2012, 17:05
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met de mening van Lore. Een regelmatige oproeping om opnieuw een rij-examen af te leggen schept alleen maar voordelen voor ons allemaal. Eerst en vooral worden de slechtere chauffeurs uit het verkeer verbannen, ten tweede schept dit weeral extra banen en extra inkomsten voor de overheid. Dat mensen dan meermaals moeten betalen voor een rij-examen vind ik niet meer dan normaal. Wie er voor kiest om met de auto te rijden, moet ook zijn verantwoordelijkheid durven dragen.
Ergens vind ik zo'n tests echt wel noodzakelijk. Wanneer er mensen zijn die hun rijbewijs nipt halen, zijn er een hele hoop die dan enkele jaren (wegens studies bijvoorbeeld) niet meer of amper met de auto rijden. Als ze dan afgestudeerd zijn komen ze eigenlijk terug onervaren de baan op, maar mogen ze wel alleen rijden. Dit is eigenlijk niet verantwoord. De jongste chauffeurs mogen dus zeker meermaals zo'n examen afleggen, de oudste chauffeurs ook. Eigenlijk zou iedereen om de "x" aantal jaar wel eens opnieuw zijn of haar "kunnen" op vlak van autorijden mogen bewijzen...
|