8th November 2012, 16:52
|
Registered User
|
|
|
|
Verplichte rijtest op basis van leeftijd geen goed idee
Ik vind dat er wel een test moet komen. Het reactievermogen van (de meeste) oudere mensen (+65 jaar) is absoluut niet meer optimaal. Jongeren rijden misschien ook altijd niet even goed. Om de zoveel jaar een test doen of telkens je betrokken raakt in een accident een extra test doen, daar ben ik voorstander van. Maar elke dag hoor je wel ongevallen die gebeurd zijn zonder opzet of door onbekwame chauffeurs. Die onbekwame chauffeurs moeten uit het verkeer gehaald worden. Ik vind dat het er erg aan toe is gesteld met sommige chauffeurs op onze banen hoor.
Ook voor die test op oudere leeftijd ben ik voorstander. Ik veralgemeen nu maar ik heb het over de meerderheid van die mensen. zij beseffen na een tijd niet meer dat ze een "gevaar" zijn op de weg. Zij veroorzaken soms ook file wat leidt door 'extra' milieuvervuiling en ongeduldige chauffeurs. Daarom wil ik dat er extra tests komen zodat diegenen die nog goed kunnen rijden niet worden veroordeeld omdat ze ouder zijn en dat diegene die het niet meer aankunnen uit het verkeer worden gehaald.
|