Enkele post bekijken
  #3  
Oud 6th November 2012, 20:08
M*eke.Van.Dessel M*eke.Van.Dessel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Nijlen
Posts: 9
Toch vind ik dat ik dit artikel objectief heb beoordeeld. Ik denk dat er veel mensen zijn die alleen de titel van het artikel maar lezen en al oordelen dat de hond moet worden afgemaakt omdat hij een mens gebeten heeft.

Natuurlijk is het normaal dat als de eigenaar de hond op een daarvoor geschikte plaats loslaat, hij op dat moment alleen stemcontrole heeft over zijn hond, maar zelfs dat alleen moet genoeg zijn om je gezag te doen gelden over je hond als hij een onverwachte actie uitvoert. Als baasje moet je altijd boven je hond staan. Daarbij vind ik het ook niet van belang of het kind nu stilletjes of luidruchtig aan het spelen was, dit mag geen reden zijn voor een hond om aan te vallen, tenzij hij angstig is, maar dit is dan ook weer toe te schrijven aan de eigenaar in kwestie.

Ook denk ik dat de term 'pitbull' hier gebruikt wordt om een bepaald type hond te beschrijven en niet als ras, net zoals de term 'jachthond' gebruikt wordt om bijvoorbeeld een Engelse Cocker Spaniël of een Jack Russell Terriër te beschrijven. Maar verder in het artikel staat er wel degelijk dat het om een American Pitbull Terriër gaat.
Met citaat antwoorden