Enkele post bekijken
  #3  
Oud 5th November 2012, 21:29
Wim.Caers Wim.Caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 100
Ook ik vind het bijzonder erg dat heel wat mensen op straat zullen worden gezet; zij zullen op zoek moeten gaan naar ander werk. Hierbij denk ik ook aan sociale drama's, waarbij man en vrouw in hetzelfde bedrijf werkzaam zijn en van de ene op de andere dag allebei zonder werk komen te zitten. En vindt men nog wel ander werk in onze huidige economische toestand? Heel wat bedrijven reorganiseren en danken mensen af. Wat kost dit wel niet aan onze maatschappij? Hierbij denk ik aan werkloosheidsuitkeringen. Wie zal de rekening betalen? En kan onze huidige maatschappij dit wel allemaal blijven betalen?

Ik begrijp natuurlijk wel dat het management van de bedrijven willen inzetten op winst. Zij moeten en zullen met hun bedrijf competitief blijven. En hoe maakt men winst? Door meer opbrengsten en/of minder kosten. Een grote kost is natuurlijk de arbeidskost. En daar snoeien in tijden van economische crisis vele bedrijven in. Bedrijven gaan zich dan ook meer en meer vestigen in lage loonkostlanden. Onze overheid zou zich de vraag kunnen stellen hoe bedrijven te overtuigen om toch in ons land te blijven investeren. Maar dat zal -in tijden waar de overheid op zoek is naar miljarden besparingen- alles behalve gemakkelijk zijn.
Met citaat antwoorden