Enkele post bekijken
Oud 4th November 2012, 17:23
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User

Ik zou denken dat artikels als deze; groot feest vindt plaats - chaos - doden; toch wel wereldwijd verspreid worden. Al is het maar in een rechterhoek van pagina 7 van de lokale krant.
Het doet me denken aan het voorval tijdens de Love Parade in 2010, waar wel 21 doden vielen. Ook hier was dezelfde fout gemaakt: een overvloed aan mensen, een te kleine doorgang en chaos waarbij er dan uiteindelijk doden vielen. Gaan organisaties dan niet nadenken? Er kan altijd iets gebeuren (bv. de storm op pukkelpop 2011). Maar als de fout bij een organisatie zelf ligt, zoals het dan blijkbaar wereldwijd wel een aantal keren gebeurd, is het dan misschien niet eens nodig om soort van algemene regels op te stellen waaraan organisaties zich moeten aan houden? Ik spreek dan vooral over veiligheidsregels die dan een aantal dagen voordien moeten gecontroleerd worden. Ik kan mij wel voorstellen dat een organisatie op een weide of ergens in een stadion heel anders ligt, maar dan kan er nog onderscheid gemaakt worden natuurlijk.
Geen voldoende op de veiligheidsvoorschriften? Geen feest.
Met citaat antwoorden