Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2012, 18:12
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Ten eerste denk ik wel dat de dieren die wij opeten wél verdoofd worden, omdat er enkel een wet bestaat die toelaat dat dieren zonder verdoving geslacht mogen worden enkel wanneer het gaat om een rituele slachting. Ik ben hypocriet als ik zeg: ik eet vlees, maar wil niet zien dat het dier gedood wordt. Ik heb ooit iemand een schaap zien slachten om het vervolgens op te eten, maar het schaap zelf had een geweldig goed leven. Het liep dag in dag uit rond in een weide en het kreeg elke dag enorm goede zorgen. Daarom kon ik ermee leven dat dit dier geslacht werd, omdat er altijd goed voor gezorgd werd. Wat mij vooral niet aanstaat is het feit dat de schapen die voor het offerfeest geslacht worden, al als dode dieren behandeld worden wanneer ze nog in leven zijn. Het dier uit de koffer gooien, er niet naar om kijken, zo'n dingen raken me echt wel. Ik vraag me ook af of die zagende beweging echt nodig is? Oke, als je een slagader plots raakt, dan spat het bloed naar alle kanten, maar is er dan echt geen snellere en efficiëntere manier om het te doen?
Met citaat antwoorden