2nd November 2012, 18:32
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben tegen het dragen van een sluier die het gezicht bedekt, omdat dit gewoon te gevaarlijk is. Je herkent de personen niet, je weet niet wie ze zijn en het is gewoon niet nodig om helemaal gesluierd over straat te lopen. Ik heb toch 'neen' gekozen, omdat ik het een vreemde 'straf' vind. Een boete geven vind ik wel goed, omdat je dan de sluier zelf gaat bestraffen, maar wanneer je een uitkering gaat weigeren, ga je een heel gezin en de persoon in zijn geheel raken. De uitkering is vaak enorm belangrijk om de levensbehoeften te vervullen en omdat je deze niet krijgt doordat je je sluier weigert af te doen, vind ik net een brug te ver.
Het is onzin om gaan aan te kloppen bij UVRM, omdat een verbod op het dragen van een sluier niet ingaat tegen de UVRM, vind ik. Het argument van godsdienstvrijheid kan al meteen opzijgeschoven worden, omdat er over de kledingvoorschriften teveel uiteenlopende interpretaties bestaan. Het is tenslotte niet de islam die men verbied, maar de sluier. Ik vind net dat de vrouwen die weigeren hun sluier af te doen ingaan tegen de volgende rechten van de mens:
Je hebt het recht op erkenning voor de wet.
De wet is voor iedereen gelijk.
Als er staat dat gezichtsbedekking verboden is, omdat dit gevaarlijk is, dan moet men hiernaar leven.
|