Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2012, 10:37
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User

Belg bespaart op zijn wagen

De Belgen gebruiken hun wagen minder, zoeken naar de goedkoopste tankstations en willen hun huidige wagen graag omruilen voor een zuiniger model. Dat blijkt uit een exclusieve enquête van mobiliteitsorganisatie VAB naar het effect van de huidige hoge autokosten.
De hoge brandstofprijzen en dito autokosten missen hun effect niet. Dat blijkt uit een peiling van VAB en onderzoeksbureau Profacts bij ruim duizend automobilisten.

De helft van alle ondervraagden zoekt actief naar het goedkoopste tankstation in zijn of haar buurt, al was het maar om enkele eurocenten uit te sparen. De helft geeft ook aan dat men zijn rijstijl aanpast om zo weinig mogelijk brandstof te verbruiken.

En toch blijft de Belg trouw aan zijn vierwieler. Slechts één op de honderd wil zijn wagen definitief aan de kant zetten. Maar zestig procent van de ondervraagden overweegt dan weer wel zijn oudere wagen te verkopen om hem in te ruilen voor een zuiniger model.

Bron:
Gazet van Antwerpen
2/11/2012

Mening:
Dat we opzoek zijn naar de goedkoopste tankstations en in staat zijn onze oudere wagen om te ruilen voor een zuiniger model, daar schrik ik niet van. Hoe de prijzen voor een tankbeurt de dag van vandaag zijn is niet meer normaal. Ik was er wel van overtuigt dat er meer mensen zouden zijn die een ander alternatief zouden kiezen i.p.v. de wagen. Ik denk dat we dit in de toekomst allemaal zullen moeten doen. Ook denk ik dat we niet mogen verwachten dat er van vandaag op morgen iets aan deze situatie zal veranderen.
Met citaat antwoorden