31st October 2012, 01:00
|
|
Jynthe.Stabel
|
|
|
|
Ook mijn eigen mama was een van de vele Belfius-klanten die zo'n beruchte mail aan hebben gekregen. Ze belde me vanop het werk meteen om mij van deze fraude op de hoogte te brengen, gezien ik ook bij Belfius ben aangesloten.
Zoals al werd vermeld, stonden er inderdaad veel taalfouten in en kon je in feite wel 'doorhebben' dat het een vals bericht was. Toch denken veel mensen hier niet dieper bij na, waardoor ze zichzelf vaak onbewust in de problemen werken. Het internet tegenwoordig heeft zoveel 'valkuilen' waaraan je ten prooi kan vallen en een heleboel geld mee kan verliezen, zoals bijvoorbeeld online shoppen op onbetrouwbare sites. Ik koop vrij veel via het internet, maar doe dit enkel als ik zie dat het een gecertificeerde webwinkel is, zoals bijvoorbeeld amazon. Pas dan ben ik er ook volledig gerust in om mijn gegevens 'weg te geven'. Mensen zouden soms eens dieper moeten nadenken vooraleer ze zomaar ergens op klikken, maar jammergenoeg heeft niet iedereen de basiskennis over de virtuele wereld die de jongere generaties van tegenwoordig wel met de paplepel in de mond is ingegeven...
|