Enkele post bekijken
  #4  
Oud 29th October 2012, 15:33
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Om even terug te komen op dit mediacircus: Als men, in mijn ogen nog steeds volledig terecht, commentaar heeft op de werkwijze van Jan Fabre en zijn team, moet men, zoals Shana reeds aanhaalde, zeker ook eens naar onze maatschappij in zijn geheel kijken. In deze situatie zijn de katjes er nog met de schrik vanaf gekomen, maar dat is helaas niet altijd het geval. In onze slachthuizen gebeuren wel wat extremere dingen waar veel mensen verontwaardigd over zouden zijn. Een varken dat staat toe te kijken terwijl zijn buur wordt vermoord door een pin door zijn kop te krijgen, is een categorie erger dan hetgeen Fabre hier heeft gedaan. Of wat met moslims die dieren ritueel slachten zonder enige vorm van verdoving? Wat met het massaal doden van mannelijke kuikens omdat ze geen eieren kunnen produceren? Wat met de jacht op walvissen, neushoorns en dolfijnen? Dieren lijden globaal gezien op veel grotere schaal. In vergelijking met sommige andere situaties/dieren leven de katjes in kwestie in het paradijs.

Ik wil maar zeggen dat ik het hypocriet vind om eenmalig commentaar te geven op, bijvoorbeeld, dit voorval met Jan Fabre terwijl men al het andere dierenleed op onze aarde negeert. En waarschijnlijk zijn deze mensen deze situatie ondertussen ook al terug vergeten. Dit is trouwens geen reactie op iemand specifiek, maar wel op al de mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en besluiten om gewoon af en toe eens commentaar te leveren op iets dat 'hot' is.
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden