Enkele post bekijken
Oud 29th October 2012, 01:57
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User

Ten eerste wil ik meedelen dat ik trots ben op het lef van dit meisje. Ik zou het zelf heus niet aandurven.
Jammer genoeg krijgt iedereen wel negatieve commentaren, slank of volslank, klein of groot, Afrikaan of Amerikaan, het maakt eigenlijk allemaal geen verschil. We roepen dan wel op tot tolerantie, op youtube, facebook en allerlei andere media, toch zullen mensen altijd iets vinden om commentaar op te leveren. Ben je slank en voldoe je in vele opzichten aan het huidige 'schoonheidsideaal', dan vinden ze je borsten weer te klein, of je neus te groot, of die ene teen is te groot tegenover de anderen, etc.
We willen tolerantie opwekken, maar ik vraag me soms toch af: dringen we het eigenlijk niet een beetje op? Is het vaak niet dat als men je zegt dat je dit of dat NIET mag doen, dat je dan de neiging hebt om het juist wel te doen? Is onze maatschappij dan echt toleranter dan pakweg 50 jaar terug? Of zijn wij te bekrompen om te merken hoe intolerant we eigenlijk wel niet zijn? Je wilt opkomen voor iets waar overal over gepredikt wordt, maar wordt genadeloos afgemaakt, net omdat je het aandurft.
Iedereen heeft vooroordelen, dat valt niet te ontkennen, maar er zijn er geloof ik nog te veel die bij hun vooroordelen blijven hangen. Die ondanks argumentatie, campagnes en allerhande oproepen, vast blijven zitten in wat zij geloven dat goed of slecht is. Uiteindelijk vind ik dat je pas tolerant kunt zijn als je dat ook echt wilt, zonder dat het je opgedrongen krijgt. Andere culturen en meningen kunnen jouw mening ook beïnvloeden, als je het toelaat.
Met citaat antwoorden