Enkele post bekijken
Oud 27th October 2012, 23:28
Shana.Scheveneels Shana.Scheveneels is offline
Registered User

Zoiets moet je natuurlijk niet doen, kunst geeft aan geen enkele kunstenaar een vrijkaart. Een kunstenaar zou in staat moeten zijn om op een aanvaardbare manier zijn/haar emoties te uiten. "De Schoonheid van de krijger" bleek toch niet zo schoon in ontvangst te worden genomen, het is en blijft dierenmishandeling. Het kan natuurlijk ook zijn dat Jan Fabre dierenmishandeling onder de media-aandacht wou krijgen, maar die kans lijkt me vrij klein.

Zoals reeds gezegd is het hele gebeuren wel serieus opgeblazen geweest. Haatpagina's en verwensingen zijn niet bepaald de manier om je boodschap op een deftige manier over te brengen. Daarom vind ik het een beetje hypocriet dat er zo fel wordt gereageerd op deze situatie. Er bestaat nog zoveel ander dierenleed, zo mogelijk nog erger omdat het grootschalig georganiseerd wordt zodat wij vlees kunnen consumeren. Zoiets is in mijn ogen nog veel erger dan wat Jan Fabre nu heeft gedaan, dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het onaanvaardbaar vind hoe hij zijn emoties op een kunstzinnige manier wou uiten.
Met citaat antwoorden