Enkele post bekijken
  #5  
Oud 27th October 2012, 14:25
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Angry

Citaat:
Orgineel gepost door Suzy Buyens
Leren ouders hun kinderen dan niet meer om voorzichtig om te springen met vreemden? Ah nee, want die hebben het ook druk met populair zijn: sportclub, afspreken met (echte) vrienden, filmpje meepikken, ...: voor vele ouders lijkt het een straf te zijn dat ze thuis zijn met hun kinderen ... kinderen? O ja, die hadden ze ook nog!


Ik denk dat Suzy hiermee een sterk punt aanhaalt. Het is inderdaad ten eerste aan de ouders om hun kind in het oog te houden! Zij zijn de volwassenen, zij kennen de gevaren. Is het dan ook niet hun taak om hun eigen kinderen te beschermen? Het is niet omdat de media, de school en dergelijke er aandacht aan schenken, dat zij dat niet hoeven te doen?
Anderzijds vind ik het ook maar vreemd dat 8- en 11-jarigen op Facebook zitten, laat staan erop geraken. Zoals al eerder werd vermeld, zal dit inderdaad te maken hebben met 'populair zijn' en 'erbij horen', maar welk kind heeft er op die leeftijd een eigen computer of laptop? Ik ken wel één iemand, maar ik zag mezelf op 8-jarige leeftijd niet op internet surfen, een online profiel hebben of chatten en spelletjes spelen met mensen die je niet kent. Ik had speelgoed of speelde gewoon buiten.. met echte vrienden! Dat is toch leuker dan je 'populair' te voelen in een virtuele wereld?
Als je als ouder dan toch een computer of laptop aanschaft voor je kind, licht het kind dan eerst in over de gevaren van het internet... Je weet nooit met wie je kind contact heeft en/of spelletjes zit te spelen.
Het mag dan wel de zoveelste sensibiliseringscampagne zijn, er zijn er niet genoeg...
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden