Enkele post bekijken
  #4  
Oud 26th October 2012, 00:17
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Alleen wie landstaal spreekt, mag nog Belg worden

Persoonlijk vind ik het wel een goed initiatief dat België doorvoert in de immigratieproblematiek van ons land. Het is en blijft natuurlijk een groot en moeilijk debat over waar de grenzen van toegiften liggen voor beide partijen om te spreken van een goede integratie. Toch denk ik dat het goed is dat ons land deze maatregelen doorvoert om zichzelf grotendeels te beschermen. Vlaanderen is altijd wel onzeker geweest in zijn omgang met het thema integratie, dat maakt ook de zuilen van onze maatschappij wankelen omdat er geen vast beleid werd uitgevoerd zoals het zou moeten. Nu komt hier wel degelijk verandering in. Dit kan ook voordelen bieden richting de immigranten. Zij weten nu perfect wat er van hen wordt verwacht. Wanneer ze echt de Belgische nationaliteit willen, dan zullen ze zich moeten bewijzen met inzet, goede willen, openheid, respect voor het erfgoed en loyaliteit van de ander. Dit zijn basisvereisten waaran de immigrant moet voldoen in ruil voor mogelijkheden van de overheid. Dit zal uiteindelijk ook wel een goed signaal geven naar inwoners van België (Vlaanderen), waardoor die drempel van tolerantie en aanvaarding ook meer benut zal worden. Ik denk hierbij ook meteen aan de mogelijkheden en deuren die opengaan voor de immigranten door hun inzet. Ze zullen sneller worden ingeschakeld in het systeem en de werking van de maatschappij. Op die manier kunnen hun talenten ook optimaal benut worden!
Met citaat antwoorden