Enkele post bekijken
Oud 26th October 2012, 01:10
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Staatsschuld binnen de eurozone blijft stijgen

De financiële crisis mag voor velen ondertussen verleden tijd zijn, toch denk ik niet dat we al volledig uit de problemen zijn. Integendeel! Waar je nog maar kijkt of hoort, het gaat altijd over geldschulden of (dreigende) failissementen die het werkloosheidspercentage opnieuw doen toenemen. Elk land binnen de eurozone lijkt wel financiële problemen te hebben. In plaats van hun eigen problemen op te lossen, maken ze nog eens extra schulden om een ander land uit de nood te helpen. Op zich is dit natuurlijk wel een mooi gebaar en een mooi signaal naar de buitenwereld, maar toch is dat enkel in eigen nadeel op financieel vlak. Meestal is de volgende stap dan besparingen doorvoeren in het nadeel van de inwoners en de gewone werkende mens.

Persoonlijk begin ik mij ook steeds meer en meer kritsiche bedenkingen te maken bij heel het concept van de euro. Het principe en de idee hierachter zijn wel goed, maar heeft de euro ons zo een grotere meerwaarde geboden buiten de handel die misschien iets vlotter verliep? Veel andere zaken heb ik als gewone burger nog niet echt geweten, behalve dan dat landen elkaar misschien sneller zullen redden en helpen in geval van nood om die band te versterken. Natuurlijk heeft de euro niets te maken met de financiële en economische crisis van een aantal jaren geleden, dit kwam van Amerika. Maar toch heb ik er zo mijn bedenkingen bij ...
Met citaat antwoorden