Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th October 2012, 14:55
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Hygiëne is enorm belangrijk, zeker in de zorgsector. Dus ook in rusthuizen zou er een goede hygiëne moeten zijn. Maar bv. dat van die horloge uitdoen vind ik dan misschien wat overdreven. Uiteindelijk zijn bejaarde mensen, zowel dementerenden als mensen die naar een rusthuis moeten omdat ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, niet ziek.

Goed; in de grootkeukens is het natuurlijk zo dat er geen ringen, horloges, nagellak, ... gedragen mag worden en ook een haarnetje etc. zijn vereisten. Maar als de verpleging een horloge draagt denk ik niet dat dat daarom ook schadelijk is voor die bejaarden. Als je zelf thuis nog zorgt voor uw grootmoeder of grootvader ga je toch ook niet plots constant je handen wassen en je horloge uitdoen? Als je gaat koken wel (veronderstel ik dan toch), maar als je met die mensen bingo speelt of die mensen in hun bed legt is dat toch niet zo'n ramp?

Het laten rondslingeren van medicatie in het bijzijn van dementerende bejaarden is natuurlijk wel andere koek. Deze mensen weten vaak niet meer wat ze doen en zo bestaat er dus wel een kans dat ze de medicatie per ongeluk gaan innemen.
Bij het op tijd innemen van medicatie denk ik dan weer wel dat het misschien nodig is om naar een oorzaak te zoeken. Waarom krijgen bepaalde zieke bejaarden niet op tijd hun medicatie? Is er eventueel een onderbemanning?

De deur zonder codeslot vind ik ook wel een belangrijke kwestie. Hoeveel artikels lees je niet over 'weglopende bejaarde' die ze dan uiteindelijk dood (of soms levend) ergens terugvinden.

Natuurlijk zijn er gewoon regels en normen die zo'n zorgcentra moeten opvolgen, en daar heeft iemand als ik niets in de pap te brokken. Maar ik denk toch dat sommige punten wat overdreven zijn.
Met citaat antwoorden