Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th October 2012, 12:24
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Alleen wie landstaal spreekt, mag nog Belg worden

Ik ga akkoord met Jeroen omdat ik ook vind dat het niet kan dat immigranten in een wip de Belgische nationaliteit aannemen. Een termijn in de wetgeving zetten van vijf jaar waarna integratie moet tastbaar gemaakt worden is een goed en, naar mijn aanvoelen, aanvaardbaar idee. Wij hoeven geen land te zijn dat dient als toevluchtsoord voor immigranten, maar we moeten immigratie ook niet bannen. Daarom vind ik de afschaffing van de snel-Belg-wet en een verstrenging in de wetgeving een stap in de goede richting.

Zijn we met deze nieuwe legislatuur nog wel gastvrij naar nieuwkomers toe? Ik denk het wel aangezien buurlanden zoals Nederland ook verwachten dat immigranten activiteiten uitvoeren die hun integratie bevordert. Die activiteiten kunnen gezien worden als een soort van test, een test die de profiteurs uit het systeem kan filteren. Versta me niet verkeerd, ik ben niet tegen immigratie maar ik vind dat we de voornaamste waarden en normen in onze samenleving moeten beschermen tegen negatieve invloeden. Invloeden van mensen die zich aanpassen aan onze samenleving kunnen wel bekeken worden.
Met citaat antwoorden