25th October 2012, 09:55
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Evy hieronder neerschreef, kan ik me vinden in de strengere nationaliteitswet. Als buitenlanders echt graag in ons Belgenlandje willen komen wonen, moeten ze zich ook aanpassen aan dit land.
Het lijkt mij niet meer dan nodig dat ze de talen beheersen die in België gesproken worden.
Evy vermelde ook dat er wel tolerantie moet zijn tegenover de 'Belgen-in-spe'. Hier heb ik mijn eigen visie op. Als we kijken naar de arbeidsmarkt, begrijp ik dat het niet eenvoudig is om als buitenstaander een job te vinden. Maar als het doorzettingsvermogen er is én tolerantie van de werkgever, kan er zeker gewerkt worden.
Langst de andere kant, ik spreek dan over religie, begrijp ik sommigen onder de buitenstaanders dan niet. Je komt in een ander land, hier leven andere regels. In de steden in België worden moskees en andere gebedsplaatsen gebouwd om de andersgelovigen gunstig te stemmen. Ik vind dat dit een grote blijk is van tolerantie vanuit België.
Ik zie een moslimland nog niet toestaan dat we een Christelijke kerk bouwen in een stad.
Tot slot wil ik vermelden dat ik vind dat de buitenlanders het echt niet slecht hebben in België. Natuurlijk is het niet eenvoudig om als buitenstaander door iedereen geappreciëerd te worden.
Elkaar tolereren (langst beide kanten) is dus de boodschap.
|