Enkele post bekijken
Oud 24th October 2012, 12:51
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User

Enkel nog vrouwen toegelaten in HealthCity Hoboken

HOBOKEN - HealthCity Hoboken wordt vanaf 1 november een fitnesscentrum waar enkel nog vrouwen welkom zijn. 'Discriminatie', vindt een misnoegde, mannelijke klant, maar de directie nuanceert en probeert alternatieven aan te reiken.

In een emotioneel bericht op Let's Face It klaagt een blogger de discriminatie aan die hij van de directie van fitnesscentrum HealthCity Hoboken vindt uitgaan. 'De mannelijke leden zijn vanaf volgende week niet meer welkom', zegt hij, volgens hem gemotiveerd door positieve discriminatie en integratie. Hij stelt echter 'NOOIT enige vorm van discriminatie of opdringerig gedrag naar vrouwen' te hebben vastgesteld, 'en nu gaat de directie zelf discrimineren'.

De directie verwittigt de klanten de komende dagen per brief, maar vindt het op zich geen discriminatie. 'Het is een genuanceerd verhaal', verklaart marketingcoördinator Tim Spruytte. 'Vanaf 1 november wordt HealthCity Hoboken Basic-Fit Hoboken, en inderdaad enkel toegankelijk voor vrouwen', maar dat gebeurt volgens hem enkel uit commercieel oogpunt. Het bedrijf wil namelijk een behoorlijk onontgonnen markt aanboren, waarvoor Spruytte verwijst naar het internationaal succesmodel van vrouwenfitnessclub Curves. 'Bovendien zijn er in Antwerpen en Brussel al enkele fitnessclubs enkel toegankelijk voor vrouwen.'

Alternatieven

'Mannelijke leden kunnen vanaf nu niet meer in hun favoriete HealthCity Basic in Hoboken terecht', klaagt de blogger, en dat kan Spruytte dan ook niet ontkennen. 'Maar er zijn alternatieven', vindt hij. 'Zo komt er vanaf 1 november een nieuwe, gemengde Basic-Fit op de Mechelsesteenweg, en in de nabije omgeving zijn er nog verschillende andere vestigingen van HealthCity: Berchem, Wommelgem, Schelle...'

Maar voor een workout in een van die vestigingen, moeten omwonenden van de Weerstandlaan in Hoboken nog steeds een zekere afstand afleggen. Waarom dan geen evenwichtige seksescheiding uitwerken, zoals de eerste helft van de week mannen, en vanaf donderdag vrouwen? 'Dat werkt niet', weet de marketingcoördinator, 'kijk maar naar het buitenland'.

Wie zich echt niet kan vinden in het nieuwe beleid van HealthCity en Basic-Fit, 'kan ten slotte ook gewoon zijn abonnement opzeggen'. Twee straten verder baat de concurrentie immers een voorlopig nog steeds gemengd fitnesscentrum uit

Bron:http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121023_032

Mening:
Ik vind dit artikel persoonlijk volledige onzin. Het grootste deel van de wereld pleit voor de 'iedereen gelijk voor de wet', maar toch zou men op het vlak van fitnessen discrimineren. Ik denk dat dit een begin kan zijn van grotere veranderingen. Het begint in de fitness, maar waar eindigt het? Ook vermeldt de Mr. Spruytte dat hij nooit problemen heeft ondervonden tussen de verschillende geslachten, dus waarom zou hij deze beslissing doorvoeren. Als man en vrouw in harmonie samenleven, waarom dan zelf discrimineren? Kwestie van meer geld te verdienen? Dit begrijp ik niet, want hij sluit zowat de helft van zijn klanten uit. Hij vergelijkt zich met een bestaand fitnesscentrum dat hier heel veel succes uithaalt. Ik vind dit persoonlijk fout, het is geen goed voorbeeld naar onze gehele samenleving toe.
Wat vinden jullie? Vinden jullie dit een goed idee of denken jullie er hetzelfde over als mij?
Met citaat antwoorden