Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2012, 00:17
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User

Logisch

Ik vind het persoonlijk enorm logisch dat kinderen tegenwoordig sneller last hebben van obesitas en dat ze te veel zitten.

Vroeger, toen vrouwen nog niet zo carrièregericht waren bleven zij vaak thuis om voor de kinderen te zorgen en dus ook te koken. Ze hadden meer tijd om verse groenten te gebruiken en om een volwaardige en rijke maaltijd te maken. Tegenwoordig zijn vrouwen ook gericht op carrière en dat kan ook omdat de winkels ons voorzien van makkelijke, maar niet altijd even gezonde gerechten. Door voorgekookte zaken en veel houdbaarheidsmiddelen word het vitaminegehalte lager en vaak wordt het kcal-gehalte hoger.

Wat beweging betreft vind ik het absoluut niet verwonderlijk dat kinderen het te weinig doen. Sinds de opkomst van kindvriendelijke technologie hoeven kinderen het huis niet meer uit om sociaal te doen met vrienden want ze hebben Facebook en Msn. En waarom buiten spelen als je met je PlayStation kan spelen?

Ik vind dat ouders moeten proberen om betere maaltijden te voorzien voor hun kind en voor zichzelf en dat ze kinderen moeten motiveren om iets actiefs te doen in plaats van hen dure technologische speeltjes te kopen als bezigheidstherapie. Natuurlijk ben ik zelf nog geen ouder, maar later wil ik wel dat mijn kind, mijn man en ik gezond zullen zijn en als ik daar het een en ander voor moet opofferen, dan doe ik dat met liefde.
Met citaat antwoorden