Enkele post bekijken
  #4  
Oud 22nd October 2012, 17:45
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Minderhout
Posts: 25
Wat zie ik daar nu staan? Mogen gescheiden mensen niet te communie gaan? Of interpreteer ik dat verkeerd? Dat wist ik echt niet! En ik denk ook niet dat veel mensen dat wel weten! Volgens mij gaan de meeste gescheiden mensen wel te communie, tegen beter weten in.

Ik vind dat persoonlijk wel ver gaan. In sommige gevallen gaan huwelijken inderdaad kapot omdat men er niet genoeg tijd en energie in gestoken heeft en in dat opzicht is scheiden de gemakkelijkste oplossing. Maar er zijn ook huwelijken waarbij de ene de ander in de steek laat, waarbij er langs één kant dus ongewild een scheiding plaatsvindt. Die mens kan er toch niet aan doen dat zijn partner is weggegaan? Moet die dan nog eens gestraft worden door de Kerk en mag die geen hostie gaan halen? Noem mij gerust een katholiek persoon, maar dit gaat me nu toch wel een brug te ver. Het feit dat Léonard dit goed vindt, verwondert mij dan ook niet!
Zo heeft hij ooit ook eens gezegd dat godsdienstleerkrachten die gescheiden zijn geen les meer zouden mogen geven. Zoals ik al zei, kom je dikwijls ongewild in een scheiding terecht. Dat is al een straf op zich, die mensen moeten dan niet nog eens gestraft worden voor iets waar ze niets aan kunnen doen.

Verder ben ik het ook eens met Anne. Men gaat het tekort in de Kerk niet kunnen oplossen door vrouwen priester te laten worden. Ik ben zelf wel niet tegen het principe van vrouwen als priesters, maar ik kan ergens wel begrijpen waarom de Kerk dit niet ziet zitten.
Met citaat antwoorden