22nd October 2012, 15:03
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
|
|
Ik ben het eens en oneens met deze stelling. Deze methode kan interessant zijn voor leerlingen die niet goed mee zijn met de les, een filmpje is toegankelijker voor leerlingen dan woorden. Beelden blijven ook veel langer hangen dan woorden daarom dat ik ook graag proefjes doe met de leerlingen. Leerkrachten kunnen de filmpjes ook gebruiken in hun lessen waardoor de betrokkenheid gaat verhogen. Het is ook altijd interessant om leerstof op een andere manier te zien ter verduidelijking. Men kan bijvoorbeeld op verschillende manieren aan een bewijs komen, zo heeft elke leerling zijn voorkeur.
De keerzijde van de medaille vind ik dat het toch wel duur is, niet alle ouders willen €99 geven aan iets dat ze eigenlijk in de klas moeten leren. Tenslotte is een ander nadeel dat de leerlingen vragen zullen hebben en deze niet kunnen stellen. Ze kunnen natuurlijk deze vragen op noteren en later aan de leerkracht vragen maar er zijn niet veel leerlingen die dat doen. Natuurlijk als de leerkracht deze filmpjes gebruikt in de lessen kan zij ze verduidelijken.
|