21st October 2012, 18:04
|
Registered User
|
|
|
|
Zet je smartphone uit
Wanneer ik het artikel lees ben ik het enerzijds eens met Ilse. Doordat we voortdurend in contact zijn met anderen door middel van smartphone's, tablets en computers moet alles sneller gaan. Dit heeft als gevolg dat mensen stress krijgen en na verloop van tijd blokkeren. Daarom raad ik iedereen aan om een aantal keer per jaar al je technologische stuff een dag achterwege laat en nadenkt over waar je precies mee bezig bent. Zo voorkom je burn-outs zoals in het artikel aangegeven. Over het checken van mails ben ik het niet helemaal eens met Ilse. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook meerdere malen per dag mijn mail check. Niet omdat ik er verslaafd aan ben, maar omwille van het feit dat onze maatschappij verwacht dat we altijd en overal antwoorden. Kijk gewoon al maar naar onze school K.H. Kempen (aka Thomas More). Wanneer een docent zondag een mail stuurt in verband met een lokaalwisseling de dag erna, wordt er van jou verwacht dat je dit maandag weet. De maatschappij is dit zo gewoon dat je niet anders kan. Je moet gewoon mee! Ik vermoed dat dit in de toekomst niet anders gaat worden, daarom is het belangrijk dat je af en toe een reflectiemoment inlast en jezelf de vraag stelt: waar ben ik mee bezig? Wat is mijn doel?
|