21st October 2012, 16:26
|
Registered User
|
|
|
|
Zet je smartphone uit
Zet je smartphone uit
Volgens dokter Swinnen, stresscoach, zijn de drie belangrijkste factoren op weg naar een burn-out :
• perfectionisme
• het nice people-syndroom (vriendelijk zijn om anderen te plezieren)
• uitstelgedrag (blijft in je hersenen opgeslagen en wordt daar geïnterpreteerd als stress. Uitstelgedrag is zelfsabotage aldus de dokter.)
Het risico op een burn-out wordt ook groter door onze nieuwe communicatiemiddelen. Dokter Swinnen noemt smartphones en tablets foltertuigen. We worden er helemaal door opgeslokt en dat is moorddadig.
Bron: De Standaard van zaterdag 20 en zondag 21 oktober
http://www.standaard.be/krant/tekst...121019_00341503
Mening:
Hebt u het ook zo druk-druk-druk?
We leven al in een gestresseerde maatschappij. Alles moet maar sneller en sneller gaan. Niet iedereen is even stressbestendig. Maar wat betreft tablets en smartphones denk ik dat de dokter weleens gelijk zou kunnen hebben. Indien je ze met mate gebruikt , denk ik dat het geen kwaad kan.
Maar als het op den duur een verslaving wordt, denk ik toch dat je maar beter professionele hulp kan gaan zoeken.
Het is ook zo dat wanneer je ermee begint, het ook niet eindigt.
Je bent al heel de dag naar school geweest of je hebt gewerkt. Dan kom je ’s avonds thuis en moet je nog je mails checken, iets op facebook plaatsen, enz. Het houdt niet op. Je hebt geen seconde rust. Zou men in plaats van op facebook te zitten niet eens beter gaan sporten? Daarmee kan je pas echt ontstressen.
|