18th October 2005, 12:00
|
Registered User
|
|
|
|
reactie op reacties van Martens
Ik denk net als Martens dat Erdogan een positief punt kan zijn in de onderhandelingen voor het lidmaatschap van Turkije, het zit namelijk zo dat Erdogan het heel belangrijk vindt dat Turkije zich gaat vernieuwen, en die vernieuwing is nodig om lid te kunnen worden, dankzij hem kan er mischien wat meer democratie en Westerse ideeën naar Turkije toestromen zodat tegen dat Turkije uiteindelijk toetreed er al vele vernieuwingen zijn toegepast.Langs de andere kant denk ik dat de onderhandelingen over Turkije toch nooit als vrienden zal kunnen verlopen omdat er altijd voor- en tegenstanders zullen zijn. Zo heeft Oostenrijkse kanselier tot de laatse moment zich verzet tegen de onderhandelingen, dit zou wel eens met de verkiezingen te maken kunnen hebben al ontkent hij dit zelf wel.De partij van shüssel zal waarschijnlijk verlies gaan leiden. Ik denk ook wel dat het een positief klimaat zal gaan kreeëren tussen de christenen en de moslims, omdat Turkije geografisch daar ook perfect voor gelegen is.
|